.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پشت پرده چه خبر است ؟
سفر استاندار و مدیران مازندران به روسیه و یک غایب بزرگ !
شمال نیوز : استاندار مازندران در صدر هیاتی از بخش دولتی و خصوصی با رویکرد صادرات محصولات کشاورزی به ولگاگراد روسیه سفر کرد؛ اما رئیس جهاد کشاورزی مازندران در این سفر حضور نداشت؛ کشاورزی مازندران برای این هیات بی‌اهمیت است یا عملکرد ضعیف رئیس سازمان مانع از حضور در سفر شده است؟
سفر استاندار و مدیران مازندران به روسیه و یک غایب بزرگ !

به گزارش شمال نیوز به نقل از  فارس ، ۲۶ تیرماه امسال هیات بلند پایه‌ای اعم از بخش دولتی و خصوصی، مازندران را به مقصد استان ولگاگراد روسیه ترک کردند تا در این سفر چند روزه فرصت‌های اقتصادی دو استان با رویکرد توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

 

قرار است در این سفر اقتصادی در زمینه نفت، گاز، ترانزیت، نهادهای‌ دامی و کشاورزی، معدن و ترانزیت محصولات معدنی و فعال کردن کریدور شمال به جنوب مذاکراتی انجام شود.

 

با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و حتی بنا به گفته استاندار مازندران در جلسات متعدد، که کشاورزی اولویت نخست مازندران است اما از حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این سفر خبری نیست!

 

نکته‌ای که حائز اهمیت بوده این است استانی که پاشنه آشیل آن کشاورزی است و قرار است در روسیه دو طرف در خصوص مسائل اقتصادی بویژه اهمیت کشاورزی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی مواردی را مطرح کنند و به گفت‌وگو بنشینند چرا متولی اصلی کشاورزی استان در این سفر حضور ندارد؟

 

 آیا کشاورزی مازندران برای این هیات بی اهمیت است یا عملکرد ضعیف و قابل تامل رئیس این سازمان که نتوانسته در یکسال و اندی پاسخگوی مطالبات کشاورزان و مسؤولان استان و کشور باشد مانع از حضور و همراهی وی در این سفر شده است؟

 

متاسفانه طی یکسال اخیر شاهد  قیمت‌های افسارگسیخته گوشت مرغ هستیم و مازندرانی که بنا به گفته مسؤولان جهاد کشاورزی مازندران حدود ۱۱ درصد گوشت سفید در این استان تولید می‌شود و سرآمد در کشور است چرا نتوانسته این کالای اساسی را با قیمت ثابت و مصوب به دست مردم برساند؟

 

با توجه به اینکه شاهد جلسات هر روزه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران تحت عنوان قرارگاه امنیت غذایی بودیم و هر روز خبرهایی مبنی بر اینکه مشکلی در تامین و توزیع گوشت مرغ نداریم و قیمت‌های مصوبی را از این کالا اعلام می‌کردند چرا مدیریت موفقی را حداقل در این یک قلم کالا شاهد نبودیم و جهاد کشاورزی مازندران با به‌کارگیری همه معاونین و مدیران خود و دستگاه‌های وابسته نتوانست از پس قیمت مرغ برآید؟

 

سایر مشکلات بخش کشاورزی مازندران جای خود دارد که هیچگونه مدیریت صحیحی نسبت به رفع آن  انجام نشد و به مرحله‌ای از چالش در این بخش رسیدیم که حضور دو روزه وزیر جهاد کشاورزی را به این خطه داشتیم تا شاید وی با تلاش استاندار بتواند مشکلات این بخش را که از دست در رفته است را سر و سامان دهد، که نمونه آن دپوی برنج در شالیکوبی‌ها و انبارهای کشاورزان است و رئیس سازمان فقط به انجام مصاحبه و انتشار عکس‌های خود در جراید و رسانه‌ها بسنده کرده است.

 

تجربه نشان داده بازدیدهای هر روزه و برگزاری جلسات بدون خروجی و رفع تکلیفی هیچ دردی از کشاورزان، تولیدکنندگان، بهره‌برداران و بخش کشاورزی مازندران برطرف نمی‌کند بلکه مدیریت پا به کار و بدون حاشیه می‌تواند مشکلات این قشر زحمتکش را برطرف کند.

 

مدیریت کردن بر کشاورزی مازندران نیاز به تعریف کسی ندارد بلکه عزم راسخ، همت والا، مدیری توانمند، کاربلد و جهادی می‌خواهد تا از این مهلکه‌ای که گرفتار شده رهایی یابد و همه این‌ها به تلاش وزیر جهاد کشاورزی نیاز است تا سکان‌دار قوی، با تجربه و کسی که خود برای سازمانش تصمیم صحیح بگیرد را برگزیند تا کشاورزی مازندران بیش از این متضرر نشود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمود خناری نژاد 29 تير 1402
درود بر شما خبرگزاری شمال نیور که واقعیت را گفتین .ولی فک میکنین بقیه دوستان با استاندار رفتن آیا این سفرها نتیجه دارد نه.آقای مهاجر میخواد برا خودش یه رزومه تهیه بکند و با لابیهای که روسیه و ولگا گراد دارد به هدفش برسد البته آقای تقی پور اسمی رئیس اتاق هست و بدون اجازه مهاجر آب نمیخورد.در عین حال خدا کنه این سفر برای دوستان تاجر ما که رفتن بهره وری داشته باشد.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 31 تير 1402
سلام،
این برنامه جزو برنامه های روتین تفریحی سالانه استاندار و دار و دسته هایش است به کارگردانی آقای مهاجر.
من سال گذشته هم بصورت روتین پیامی شبیه به همین پیام زدم که متاسفانه انتشار داده نشد.
گت کله 29 تير 1402
ازبعدازانقلاب هراستانداری که میادیه تورگل گشت میرن اونوری دورمیزنندومیان هیج خروجی هم برای مازندران نداره اقای گرجی
نا شناس 29 تير 1402
به نام خدا
قیمت مرغ به نهاده مرتبط است. چه ربطی به رییس سازمان دارد. صحبت های اخیر دکتر ابراهیمی رییس کمسیون اقتصادی مجلس را گوش نکردید. گفت با آزاد سازی قیمت نهاده ها از 28هزارتومان به 50هزار تومان قرار است قیمت مرغ به 200هزار تومان برسد.
برنج هم دولت خلاف کرده در فصل برداشت و ارادت کرده و دو برابر نیاز کشور واردات داشته
همین این سری وزیر جهاد در سفر استانهای شمالی دستور لغو ورادات داده انجمن وارد کنده برنج کشور از معاون اول مجوز واردات در زمان حساس داده است.
مرکبات صادرات به سایر کشورها بدلیل عدم امکان مبادلات بانکی با کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس و... دچار مشکل شده است.
این استانهای گیلان وگلستان همین مشکلات را دارند با رییس سازمان جهاد این برخورد دارند.
چقدر شما بی ایمان هستید و آخرت خودتون را به دنیای دیگران می فروشید.
مازندرانی 29 تير 1402
وقتی ریس سازمان جهاد کشاورزی استان با تحمیل و فشار آقای اسماعیلی مشاور استاندار یک نفر ‌که هیچ پشتوانه علمی و تحقیقاتی ندارد را بعنوان ریس اناق فکر کشاورزی مازندران منصوب میکند، انتظاری غیر از این نباید از وضع فلاکت بار کشاورزی مازندران داشت. اقای عنایتی اقای سید رمضان موسوی که رشته تخصصی اش جی ای اس هست را گذاشته ریس اتاق فکر کشاورزی!!!!.کسی که ۵ سال با پول بیت المال رفته انگلیس نتونسته دکتری بگیره و یرگشت ایران و دوباره با پول بیت المال رفته مالزی بعد ۳ سال یه دکتری غیر مرتبط گرفته. کسی که با تقریبا ۳۰ سال سابقه هنور استادیار هست . در صورتی که جوانان متفکر و باهوش همان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با ۵، ۶ سال سابقه الان دانشیار هستند و با ۱۰، ۱۵ سال سابقه استاد تمام شده اند. بگذریم از ظلمی که ربس قبلی دانشگاه در سال های ۹۲ تا ۹۷ در حق بیت المال کرد و ۸سال حقوق الکی و بنا حق به این ادم داد. نا مادامی که افرادی مثل عنایتی در راس سازمان و افرادی مثل سید رمضان موسوی بعنوان ریس اناق فکر جهاد کشاورزی هستند در بر همین پاشنه میچرخد و امیدی به بهتر شدن نیست.برید پرونده شکایت شهرداری آمل و تنکابن از این ادم را در رابطه با عدم انجام تعهد در مورد مکان یابی دفن زباله بخونید . پول گرفته و کارش را انجام نداده. یه ادم ریاکار و دروغگو به تمام معنی هست.
نا شناس 29 تير 1402
سلام برادر لطفا بعضی مسائل را زیاد بزرگ نکنیم و برخی را زیاد کوچک نپردازیم غایب بزرگ یعنی چه احترام و زحمات این مسوولین جای خود اگر غایب بزرگ هستند پس وضع کشاورزان چرا اسفناک است بودن و نبودن آنها چقدر تاثیر دارد هزینه های این دوستان از دستاورد شان بیشتر است شخص استاندار کفایت می‌کند تا کاری انجام شود بقیه هزینه است نه عملکرد تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.